ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΕΛΑΒΕ Η ΤτΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΝ, ΕΙΤΕ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ 'Η ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΗ ΠΛΗΡΩΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΡΑΞΕ.
TO ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗΣΩΡΡΑ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
...//...
Στο άρθρο 5Α του Καταστατικού της προβλέπεται δε ότι «Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της η Τράπεζα της Ελλάδος και τα μέλη των οργάνων της δε ζητούν ούτε δέχονται οδηγίες από την Κυβέρνηση ή Οργανισμούς. Η Κυβέρνηση και οι λοιποί φορείς πολιτικής εξουσίας δεν επιδιώκουν να επηρεάζουν τα όργανα της Τράπεζας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους». Ειδικότερα σχετικά με το σύστημα παρακολούθησης συναλλαγών επί Τίτλων με Λογιστική Μορφή: Η Τράπεζα της Ελλάδος, με το Ν. 2198/94 Κεφ. Β (ΦΕΚ 43/Α/22.3.94) ως ισχύει, έχει ορισθεί Διαχειριστής του «Συστήματος Παρακολούθησης Συναλλαγών επί Τίτλων με Λογιστική Μορφή» (στο εξής: το «Σύστημα»). Μέσω του Συστήματος εκδίδονται, καταχωρίζονται και παρακολουθούνται άυλοι τίτλοι του Ελληνικού Δημοσίου καθώς και λοιπών φορέων, περαιτέρω δε, διενεργείται η εκκαθάριση και ο διακανονισμός των συναλλαγών με αντικείμενο άυλους τίτλους που είναι καταχωρημένοι σε λογαριασμούς φορέων, βάσει των διατάξεων του ν. 2198/1994 (άρθρα/5–12).
Όπως ανωτέρω περιγράφεται, η «Τράπεζα της Ελλάδος», ως Διαχειριστής του Συστήματος, από τις 22 Ιουνίου 2015 μετέχει στο TARGET2-Securities (στο εξής «T2S»), την ενιαία πλατφόρμα διακανονισμού τίτλων, την αρμοδιότητα της διακυβέρνησης και λειτουργίας του οποίου έχει το Ευρωσύστημα. Ο διακανονισμός συναλλαγών επί τίτλων που τηρούνται στο Σύστημα διενεργείται κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό Λειτουργίας του Συστήματος και σύμφωνα με τους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του T2S. Στο πλαίσιο λειτουργίας του Τ2S, o έλεγχος και η επικύρωση του χρηματικού σκέλους των συναλλαγών επί τίτλων, διενεργείται με συγκεκριμένο τρόπο και χρόνο. Επί συναλλαγών με χρηματικό σκέλος, το Τ2S διασφαλίζει στους συμμετέχοντες ότι η διάθεση και η πληρωμή των τίτλων θα πραγματοποιούνται ταυτόχρονα (Delivery Versus Payment- D.V.P.) σε χρήμα υπό τη διαχείριση της Kεντρικής Τράπεζας. Το Σύστημα είναι εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ως σύστημα διακανονισμού μέσω του οποίου συστήνονται οι εμπράγματες ασφάλειες που εξασφαλίζουν τις πιστοδοτικές πράξεις του Ευρωσυστήματος σύμφωνα με το άρθρο 18.1 του Καταστατικού ΕΣΚΤ/ΕΚΤ. Άρα, ο έλεγχος και η εκτέλεση της κάθε οικονομικής συναλλαγής γίνεται μόνον από την ΤτΕ. Εξάλλου, προς τον σκοπό εξυπηρέτησης των πιστοδοτικών πράξεων του Ευρωσυστήματος, το Σύστημα α) προωθεί για διακανονισμό τις συναλλαγές, επί των τηρούμενων σε αυτό τίτλων, που διενεργούνται στο πλαίσιο του Συστήματος Ανταποκριτριών Κεντρικών Τραπεζών - ΣΑΚΤ (Correspondent Central Banking Model – CCBM) του Ευρωσυστήματος, και β) έχει συνάψει ζεύξεις (links) με άλλα συστήματα διακανονισμού της ζώνης του ευρώ. Με τα πιο πάνω δεδομένα, όπου είναι καθαρό ότι η Τράπεζα ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, στην Γενική Συνέλευση των Μετόχων στις 18 Απριλίου 2011 τροποποιήθηκε το άρθρο 14 του καταστατικού και πλέον έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ.
Με το νέο δεδομένο λοιπόν η ΤτΕ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ, με το δεδομένο ότι η ΤτΕ χαράσσει την νομισματική πολιτική της χώρας και καθορίζει τα επιτόκια, με το δεδομένο ότι είναι υπεύθυνη για την έκδοση και αγοραπωλησία των Ελληνικών Ομολόγων και των παραγώγων αυτών, με το δεδομένο ότι διαχειρίζεται τις εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου κερδίζοντας πολλαπλά κέρδη επί αυτών, με το δεδομένο ότι διαχειρίζεται κερδίζονται πολλαπλά κέρδη επί αυτών από τη διαχείριση των δεσμευμένων ή απλών καταθέσεων των δημοσίων και ασφαλιστικών ταμείων, με το δεδομένο ότι διαχειρίζεται κερδίζοντας πολλαπλά κέρδη επί αυτών από τη δεσμευμένη περιουσία και το χρυσό της χώρας, με το δεδομένο ότι διαχειρίζεται τα δάνεια και τις πληρωμές κερδίζοντας πολλαπλά κέρδη επί αυτών, ΔΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΥΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΔΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 'Η ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΥΦΕΣΗΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ;
Εν προκειμένω, από τ' ανωτέρω πλήρως σκιαγραφείται ο ρόλος της ΤτΕ, καθώς και είναι απόλυτα κατανοητό, αφού η Τράπεζα ελέγχεται από τους Μετόχους της, ότι ο έλεγχος της «Τράπεζας της Ελλάδος», δεν ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, ελέγχεται από ξένους κερδοσκοπικούς οργανισμούς και δη με μεγάλη «πιθανότητα», χωρίς αυτό να μπορώ να το αποδείξω με τα μέσα που εγώ ως άτομο τουλάχιστον διαθέτω, χωρίς την συνδρομή των αρμοδίων αρχών, από τους ιδίους τους εξωτερικούς χρόνιους δανειστές της Ελλάδος!
Με βάση λοιπόν τα ως άνω δεδομένα κάθε ΠΡΑΞΗ 'Η ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ «ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» σχετικά την περιουσία μου ποσού 600 Δις Δολαρίων Αμερικής, ΕΜΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΑΘΑΡΑ ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΣ ΣΚΟΠΟΥΣ, ΗΤΟΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΟΜΙΣΗ ΚΕΡΔΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΥΦΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΔΙΟΓΚΟΥΜΕΝΟΥ ΧΡΕΟΥΣ .
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤτΕ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ, ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ
Οι Τράπεζες, ακολουθούν συγκεκριμένα πρωτόκολλα–οδηγίες ελέγχου και ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ και με αδιαμφισβήτητες αποδείξεις, απορρίπτουν εγγράφως όταν έλθει εις γνώση τους ότι οποιοδήποτε χρηματοοικονομικό εργαλείο προς πληρωμή δεν πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις.
Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων σχετικά με την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, υφίστανται συγκεκριμένες διαδικασίες πολλαπλών ελέγχων και πιστοποιήσεων, όπως εκάστοτε εξειδικεύονται με έγγραφα ή εγκυκλίους της Τράπεζας της Ελλάδος, προκειμένου να είναι συνεπείς προς τους στόχους προσέλκυσης πελατείας, τις χώρες δραστηριοποίησης και τα δίκτυα συναλλαγών που χρησιμοποιούν, καθώς και μηχανογραφική υποστήριξη για την αξιολόγηση των πελατών ως προς τους κινδύνους που αντιπροσωπεύουν και την ανάλογη με τον κίνδυνο διαχείρισή τους.
Στο πιο πάνω πλαίσιο Αρχών Λειτουργίας και Κριτηρίων Αξιολόγησης των «Σ.Ε.Ε.» (Συστημάτων Εσωτερικού Ελέγχου), κατά την υπ' Αριθμ. 2577/ 09.03.2006 Πράξη του Διοικητή Νικολάου Γκαργκάνα, σελ 7, περί «Προλήψεως και Καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και όπως παρακάτω αναλύεται με τον ν. 3691/ 2008,
«...14.1. Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων σχετικά με την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, υφίστανται κατάλληλη πολιτική και διαδικασίες, όπως εκάστοτε εξειδικεύονται με έγγραφα ή εγκυκλίους της Τράπεζας της Ελλάδος, που θα είναι συνεπείς προς τους στόχους προσέλκυσης πελατείας, τις χώρες δραστηριοποίησης και τα δίκτυα συναλλαγών που χρησιμοποιούν, καθώς και μηχανογραφική υποστήριξη για την αξιολόγηση των πελατών ως προς τους κινδύνους που αντιπροσωπεύουν και την ανάλογη με τον κίνδυνο διαχείρισή τους.
14.3.3. Για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της πολιτικής να προβλέπεται η, ετήσια, αξιολόγηση των μεθοδολογιών και η προσαρμογή της εκπαίδευσης των εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων προς τις εκάστοτε νέες συνθήκες και πρακτικές. ...»
Δεδομένου ότι η δραστηριότητα των Τραπεζών και ειδικά της ΤτΕ άπτεται του Δημοσίου συμφέροντος, καθώς συνυφαίνεται έντονα με την Εθνική Οικονομία και επηρεάζει ευρύτερο κύκλο συναλλασσομένων, ο νομοθέτης έχει προβλέψει αυστηρούς κανόνες ελέγχου από πλευράς των πιστωτικών ιδρυμάτων, για να προλαμβάνεται, αποφεύγεται, καταγγέλλεται και καταστέλλεται πάραυτα η νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, αφενός δια την διασφάλιση των εμπορικών συναλλαγών, αλλά και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του συναλλακτικού κοινού, εις ότι αφορά στην ποιότητα και στην γνησιότητα των κυκλοφορούντων Χρηματοοικονομικών Εργαλείων.
Η Ελλάδα, ως Συμβαλλόμενο Μέρος του Διακυβερνητικού Οργανισμού, με την επωνυμία «F.A.T.F. - FINANCIAL ACTION TASK FORCE», ο οποίος ιδρύθηκε από τους Υπουργούς της δικαιοδοσίας των Κρατών Μελών το 1989, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΑ ΟΣΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ εκ α) της Συμβάσεως των Ην. Εθνών - Βιέννη 1988 - Περί Τρομοκρατίας και Διακίνησης παράνομων ουσιών, β) της Συνθήκης του Παλέρμο, 2000, γ) της Συμβάσεως των Ην. Εθνών κατά της Διαφθοράς και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας 2003, δ) της Συνθήκης του Συμβουλίου της Ε.Ε. για τα εγκλήματα στον Κυβερνοχώρο, ε) της ΕνδοΑμερικανικής Σύμβασης κατά της Τρομοκρατίας του 2002 και στ) της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΛΥΜΑ, ΕΡΕΥΝΑ, ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ, ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, ΑΠΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΟΥ 2005.
Βάση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου αποτελεί ο ν. 3691/05.08.2008, ο οποίος αναβαθμίζει σημαντικά τους μηχανισμούς πρόληψης του ξεπλύματος χρήματος και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας της χώρας μας και ενσωματώνει τις Διατάξεις της Οδηγίας 2005/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και της Οδηγίας 2006/70/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αποτελεί εφαρμοστικό μέτρο της Οδηγίας 2005/60/ΕΚ και των τροποποιήσεων του ν. 3691/2008 που πραγματοποιήθηκαν μεταγενέστερα με το ν. 3875/2010 (αφορούν κυρίως στο ποινικό αδίκημα της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας), το ν. 3932/2011 (που αφορούν στη διάρθρωση της Αρχής Καταπολέμησης του ξεπλύματος χρήματος και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας καθώς και τις διαδικασίες δέσμευσης των περιουσιακών στοιχείων των υποκείμενων σε συγκεκριμένες οικονομικές κυρώσεις προσώπων, ομάδων ή οντοτήτων), το άρθρο 74 του ν. 4170/2013 (αναφορικά με την εφαρμογή μέτρων αυξημένης δέουσας επιμέλειας στα Πολιτικώς Εκτεθειμένα Πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα) και το ν. 4174/2013 (αναφορικά με την υποχρέωση επαλήθευσης των εισοδημάτων των πελατών από τα εποπτευόμενα ιδρύματα, βάσει του εκκαθαριστικού σημειώματος, τοιουτοτρόπως ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και δη η Τράπεζα της Ελλάδος, ως η Κεντρική τράπεζα της χώρας που χαράζει τη στρατηγική, εφαρμόζει και επιβάλλει τον δεοντολογικό κώδικα λειτουργίας και ελέγχου στη χώρα, να προβαίνουν σε ενδελεχή έλεγχο της Εγκυρότητας, Νομιμότητας, Ισχύος και Αξίας, κάθε αξιογράφου (επιταγής / συναλλαγματικής), που κομίζεται εις αυτά προς πληρωμή και είσπραξη, καθώς και του κατατεθειμένου εις αυτά ρευστού χρήματος, όπως επίσης να μεριμνούν και δια τον έλεγχο της ύπαρξης, εγκυρότητας και ισχύος του λογαριασμού, μέσω του οποίου ζητείται να πραγματοποιηθεί οιαδήποτε συναλλαγή.
ΝΟΜΟΣ 3691/2008, ΠΕΡΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΣΟΔΩΝ ΑΠΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Στο Άρθρο 1 του Νόμου 3691/2008 προβλέπεται ότι «αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι η πρόληψη και καταστολή των αδικημάτων της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, όπως αυτά τα αδικήματα ορίζονται κατωτέρω, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΕΧΟΥΝ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».
Στο Άρθρο 2 ορίζεται ότι «Νομιμοποίηση εσόδων από τις εγκληματικές δραστηριότητες (ξέπλυμα χρήματος), που προβλέπονται στο άρθρο 3, αποτελούν οι
Σελίδα 32 από 136
ακόλουθες πράξεις:
α) Η μετατροπή ή η μεταβίβαση περιουσίας εν γνώσει του γεγονότος ότι προέρχεται από εγκληματικές δραστηριότητες ή από πράξη συμμετοχής σε τέτοιες δραστηριότητες, με σκοπό την απόκρυψη ή τη συγκάλυψη της παράνομης προέλευσής της ή την παροχή συνδρομής σε οποιονδήποτε εμπλέκεται στις δραστηριότητες αυτές, προκειμένου να αποφύγει τις έννομες συνέπειες των πράξεών του.
β) Η απόκρυψη ή η συγκάλυψη της αλήθειας με οποιοδήποτε μέσο ή τρόπο, όσον αφορά στη φύση, προέλευση, διάθεση, διακίνηση ή χρήση περιουσίας ή στον τόπο όπου αυτή αποκτήθηκε ή ευρίσκεται ή την κυριότητα επί περιουσίας ή σχετικών με αυτή δικαιωμάτων, εν γνώσει του γεγονότος ότι η περιουσία αυτή προέρχεται από εγκληματικές δραστηριότητες ή από πράξη συμμετοχής σε τέτοιες δραστηριότητες.
γ) Η απόκτηση, κατοχή, διαχείριση ή χρήση περιουσίας, εν γνώσει κατά το χρόνο της κτήσης ή της διαχείρισης, του γεγονότος ότι η περιουσία προέρχεται από εγκληματικές δραστηριότητες ή από πράξη συμμετοχής σε τέτοιες δραστηριότητες.
δ) Η χρησιμοποίηση του χρηματοπιστωτικού τομέα με την τοποθέτηση σε αυτόν ή τη διακίνηση μέσω αυτού εσόδων που προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες, με σκοπό να προσδοθεί νομιμοφάνεια στα εν λόγω έσοδα.
ε) Η σύσταση οργάνωσης ή ομάδας δύο τουλάχιστον ατόμων για τη διάπραξη μιας ή περισσότερων από τις πράξεις που αναφέρονται στα παραπάνω στοιχεία α' έως δ' και η συμμετοχή σε τέτοια οργάνωση ή ομάδα’’.
Στο άρθρο 4 & 1 δε ως περιουσία ορίζεται : «Περιουσιακά στοιχεία κάθε είδους, ενσώματα, ή ασώματα, κινητά ή ακίνητα, υλικά ή άυλα, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΑ, ή στοιχεία οποιασδήποτε μορφής, έντυπης, ηλεκτρονικής, ή ψηφιακής ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΙΤΛΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ 'Η ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ…»
Ενώ στο άρθρο 5 & 1 προβλέπεται ότι … «Ως ΥΠΟΧΡΕΑ ΠΡΟΣΩΠΑ, τα οποία υπόκεινται στις υποχρεώσεις του παρόντος νόμου νοούνται τα πιστωτικά ιδρύματα, οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι εταιρείες κεφαλαίου επιχειρηματικών συναλλαγών…»
Στο Άρθρο 6 του Νόμου 3691/2008 περί της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες η Τράπεζα της Ελλάδος ΑΝΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΩΣ Η ΠΡΩΤΗ ΥΠΟΧΡΕΗ δια την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων και τον καθορισμό πρακτικών συμπεριφοράς και ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΟΜΟΥ .
Στο Άρθρο 6&στ δε, προβλέπεται ότι τα ως άνω υπόχρεα πρόσωπα, συνεργάζονται με άλλες αρμόδιες αρχές, με την Κεντρική Συντονιστική Αρχή, και ενδεχομένως με αλλοδαπές αρμόδιες αρχές, λαμβάνουν μέτρα για συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση των υπαλλήλων τους, ιδιαίτερα των ελεγκτών, καθώς και των υπόχρεων προσώπων, ενώ απαιτούν από τα υπόχρεα πρόσωπα, κάθε στοιχείο ή δεδομένο οποιασδήποτε φύσης ή μορφής που είναι απαραίτητο για την εκπλήρωση των εποπτικών και ελεγκτικών τους καθηκόντων, ενώ επιβάλλουν και πειθαρχικές και διοικητικές κυρώσεις για παραβιάσεις των υποχρεώσεων που απορρέουν εκ του εν λόγω νόμου.
Στο Άρθρο 7 περί σύστασης επιτροπής καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες προβλέπεται ότι αυτή εκτός των άλλων ζητεί την συνεργασία δημόσιων Υπηρεσιών, για τη συλλογή στοιχείων απαραίτητων δια την διερεύνηση του εγκλήματος του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές για περιπτώσεις μη συμμόρφωσης ή ελλιπούς συνεργασίας των εποπτευομένων από αυτές υπόχρεων προσώπων , ενώ επίσης δύνανται να παραπέμπουν στοιχεία ή αρχεία σχετιζόμενα με πρόσωπα και πράγματα στους αρμόδιους Εισαγγελείς (βλ. άρθρο 7&10 του Ν.3691/2008).
Στο Άρθρο 12 προβλέπεται ότι μέτρα δέουσας επιμέλειας ως προς τον πελάτη λαμβάνονται σε κάθε περιστασιακή συναλλαγή που ανέρχεται σε ποσόν τουλάχιστον δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, ανεξάρτητα αν η συναλλαγή διενεργείται με μια μόνο πράξη ,ή με περισσότερες μεταξύ των οποίων φαίνεται να υπάρχει κάποια σχέση.
Σελίδα 34 από 136
Δια τον λόγο αυτόν, οι Τράπεζες υποχρεούνται να πιστοποιούν την ταυτότητα του πελάτη, ως και την ταυτότητα ή τις ταυτότητες του πραγματικού ή των πραγματικών δικαιούχων, ως και την λήψη κάθε άλλου πρόσφορου μέτρου συμπεριλαμβανομένης της μη κατάρτισης της συναλλαγής και της άρνησης παροχής υπηρεσιών, εφόσον δεν έχουν ικανοποιηθεί οι όροι της πιστοποίησης και επαλήθευσης της ταυτότητος του πελάτη (άρθρο 13&α,β,γ,ε).
Η δε πιστοποίηση και επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητος του πελάτη, άλλου προσώπου για λογαριασμό του οποίου ενεργεί ο πελάτης και του πραγματικού δικαιούχου πραγματοποιείται ΠΡΙΝ από την σύναψη επιχειρηματικών σχέσεων ή την διενέργεια της συναλλαγής, (άρθρο 14&1)
ΕΚ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΣΑΦΕΣ, ΟΤΙ Η ΤτΕ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΩΣ ΕΚ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝ από εγκληματικές δραστηριότητες ή από πράξη συμμετοχής σε τέτοιες δραστηριότητες, με σκοπό την απόκρυψη ή τη συγκάλυψη της παράνομης προέλευσής της ή την παροχή συνδρομής σε οποιονδήποτε εμπλέκεται στις δραστηριότητες αυτές, προκειμένου να αποφύγει τις έννομες συνέπειες των πράξεών του.
β) Η απόκρυψη ή η συγκάλυψη της αλήθειας με οποιοδήποτε μέσο ή τρόπο, όσον αφορά στη φύση, προέλευση, διάθεση, διακίνηση ή χρήση περιουσίας ή στον τόπο όπου αυτή αποκτήθηκε ή ευρίσκεται ή την κυριότητα επί περιουσίας ή σχετικών με αυτή δικαιωμάτων, εν γνώσει του γεγονότος ότι η περιουσία αυτή προέρχεται από εγκληματικές δραστηριότητες ή από πράξη συμμετοχής σε τέτοιες δραστηριότητες.
γ) Η απόκτηση, κατοχή, διαχείριση ή χρήση περιουσίας, εν γνώσει κατά το χρόνο της κτήσης ή της διαχείρισης, του γεγονότος ότι η περιουσία προέρχεται από εγκληματικές δραστηριότητες ή από πράξη συμμετοχής σε τέτοιες δραστηριότητες.
δ) Η χρησιμοποίηση του χρηματοπιστωτικού τομέα με την τοποθέτηση σε αυτόν ή τη διακίνηση μέσω αυτού εσόδων που προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες, με σκοπό να προσδοθεί νομιμοφάνεια στα εν λόγω έσοδα.
ε) Η σύσταση οργάνωσης ή ομάδας δύο τουλάχιστον ατόμων για τη διάπραξη μιας ή περισσότερων από τις πράξεις που αναφέρονται στα παραπάνω στοιχεία α' έως δ' και η συμμετοχή σε τέτοια οργάνωση ή ομάδα’’.
Στο άρθρο 4 & 1 δε ως περιουσία ορίζεται : «Περιουσιακά στοιχεία κάθε είδους, ενσώματα, ή ασώματα, κινητά ή ακίνητα, υλικά ή άυλα, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΑ, ή στοιχεία οποιασδήποτε μορφής, έντυπης, ηλεκτρονικής, ή ψηφιακής ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΙΤΛΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ 'Η ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ…»
Ενώ στο άρθρο 5 & 1 προβλέπεται ότι … «Ως ΥΠΟΧΡΕΑ ΠΡΟΣΩΠΑ, τα οποία υπόκεινται στις υποχρεώσεις του παρόντος νόμου νοούνται τα πιστωτικά ιδρύματα, οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι εταιρείες κεφαλαίου επιχειρηματικών συναλλαγών…»
Στο Άρθρο 6 του Νόμου 3691/2008 περί της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες η Τράπεζα της Ελλάδος ΑΝΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΩΣ Η ΠΡΩΤΗ ΥΠΟΧΡΕΗ δια την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων και τον καθορισμό πρακτικών συμπεριφοράς και ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΟΜΟΥ .
Στο Άρθρο 6&στ δε, προβλέπεται ότι τα ως άνω υπόχρεα πρόσωπα, συνεργάζονται με άλλες αρμόδιες αρχές, με την Κεντρική Συντονιστική Αρχή, και ενδεχομένως με αλλοδαπές αρμόδιες αρχές, λαμβάνουν μέτρα για συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση των υπαλλήλων τους, ιδιαίτερα των ελεγκτών, καθώς και των υπόχρεων προσώπων, ενώ απαιτούν από τα υπόχρεα πρόσωπα, κάθε στοιχείο ή δεδομένο οποιασδήποτε φύσης ή μορφής που είναι απαραίτητο για την εκπλήρωση των εποπτικών και ελεγκτικών τους καθηκόντων, ενώ επιβάλλουν και πειθαρχικές και διοικητικές κυρώσεις για παραβιάσεις των υποχρεώσεων που απορρέουν εκ του εν λόγω νόμου.
Στο Άρθρο 7 περί σύστασης επιτροπής καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες προβλέπεται ότι αυτή εκτός των άλλων ζητεί την συνεργασία δημόσιων Υπηρεσιών, για τη συλλογή στοιχείων απαραίτητων δια την διερεύνηση του εγκλήματος του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές για περιπτώσεις μη συμμόρφωσης ή ελλιπούς συνεργασίας των εποπτευομένων από αυτές υπόχρεων προσώπων , ενώ επίσης δύνανται να παραπέμπουν στοιχεία ή αρχεία σχετιζόμενα με πρόσωπα και πράγματα στους αρμόδιους Εισαγγελείς (βλ. άρθρο 7&10 του Ν.3691/2008).
Στο Άρθρο 12 προβλέπεται ότι μέτρα δέουσας επιμέλειας ως προς τον πελάτη λαμβάνονται σε κάθε περιστασιακή συναλλαγή που ανέρχεται σε ποσόν τουλάχιστον δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, ανεξάρτητα αν η συναλλαγή διενεργείται με μια μόνο πράξη ,ή με περισσότερες μεταξύ των οποίων φαίνεται να υπάρχει κάποια σχέση.
Σελίδα 34 από 136
Δια τον λόγο αυτόν, οι Τράπεζες υποχρεούνται να πιστοποιούν την ταυτότητα του πελάτη, ως και την ταυτότητα ή τις ταυτότητες του πραγματικού ή των πραγματικών δικαιούχων, ως και την λήψη κάθε άλλου πρόσφορου μέτρου συμπεριλαμβανομένης της μη κατάρτισης της συναλλαγής και της άρνησης παροχής υπηρεσιών, εφόσον δεν έχουν ικανοποιηθεί οι όροι της πιστοποίησης και επαλήθευσης της ταυτότητος του πελάτη (άρθρο 13&α,β,γ,ε).
Η δε πιστοποίηση και επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητος του πελάτη, άλλου προσώπου για λογαριασμό του οποίου ενεργεί ο πελάτης και του πραγματικού δικαιούχου πραγματοποιείται ΠΡΙΝ από την σύναψη επιχειρηματικών σχέσεων ή την διενέργεια της συναλλαγής, (άρθρο 14&1)
ΕΚ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΣΑΦΕΣ, ΟΤΙ Η ΤτΕ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΩΣ ΕΚ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ Ν.3691/2008, ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΥΠΟΠΤΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ, ΤΗΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ, ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ, ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΕΣ Ή ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ, ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΒΑΤΗ ΣΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ, ΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ 'Η ΑΛΛΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ.
Εκ των όσων αναλύονται ανωτέρω αλλά και στη συνέχεια, προκύπτει ξεκάθαρα και πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η Τράπεζα της Ελλάδος καταστατικά αλλά και με βάση τον Νόμο 3691/2008 κατέχει υπερισχύουσα θέση στο εγχώριο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα της χώρας, ασκώντας ουσιαστικά Κρατική Εξουσία, δια της νομισματικής πολιτικής που χαράσσει κατ’ αποκλειστικότητα είναι δε όμως και η αποκλειστικά υπεύθυνη δια την εύρυθμη λειτουργία του χρηματοπιστωτικού συστήματος, ως και δια τον έλεγχο όλων των υπολοίπων εμπορικών τραπεζών. Επί της ουσίας η Τράπεζα της Ελλάδος, αν και καταστατικά έχει ιδρυθεί ως Ν.Π.Ι.Δ. - της έχει όμως απονεμηθεί Κρατική Εξουσία, αφού αυτή ΚΑΤ’ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ χαράσσει την νομισματική πολιτική, διαχειρίζεται τα συναλλαγματικά αποθέματα της χώρας, εκδίδει και παραλαμβάνει τα χρηματοοικονομικά εργαλεία έναντι της χώρας, ενεργεί και δέχεται όλες τις πληρωμές δια λογαριασμό του Κράτους και είχε και μονοπώλιο έκδοσης χρήματος μέχρι η Χώρα που εισήχθηκε στο Ευρώ.
Ως φορέας λοιπόν Κρατικών εξουσιών και φύλακας του Δημοσίου Συμφέροντος, υποχρεούται να υπακούει στην αρχή της τριτενέργειας, άρα οφείλει να σέβεται τ’ ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα των Πολιτών, όπως αυτά έχουν κατοχυρωθεί Συνταγματικά και ισχύουν.
Η Τράπεζα της Ελλάδος, ως η Κεντρική Τράπεζα της χώρας, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον πυρήνα της Federal Reserve, της υπεύθυνης τράπεζας που εκδίδει το παγκόσμιο νόμισμα, ήτοι το Δολάριο.
Είναι άμεσα συνδεμένη με ειδικές εσωτερικές οθόνες και ισχυρά διατραπεζικά συστήματα ασφαλείας και έχει πρόσβαση στην οθόνη του UCC. Εις ότι αφορά δε, τον έλεγχο της χρηματοπιστωτικής αγοράς, ο οποίος διενεργείται παγκοσμίως με τον ίδιο τρόπο, ως πρώτο υπόχρεο πρόσωπο συμφώνως προς τον Ν.3691/2008 ΔΙΑ ΤΟ ΞΕΠΛΥΜΑ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ, Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ότι ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΤΑ ΔΕΣΜΙΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΚΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΥΧΕΡΕΙΑ.
Εν άλλοις λόγοις, εξ αιτίας της δεσπόζουσας θέσης που κατέχει στην χρηματοπιστωτική αγορά, ως έχουσα τα προνόμια της Κεντρικής Τράπεζας στην χώρα μας, είναι σαφές ΟΤΙ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ, ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥ, ΔΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ.
Άρα ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΕΛΑΒΕ Η ΤτΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΝ,
ΕΙΤΕ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ
'Η ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΗ ΠΛΗΡΩΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ,
ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΡΑΞΕ.
...//...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου